لیزر موهای زائد

لیزر موهای زائد چیست

یکی از مشکلات و معضلات همیشگی خانم ها و بعضی از آقایان، رشد زیاد موهای بدن در نواحی مختلف است که باعث میشود فرد مجبور باشد به طور مرتب با روشهای موقتی آنها را از بین ببرد.در این مقاله لیزر موهای زائد را توضیح خواهیم داد.

موهای نا خواسته یا موهای زائد در مواضعی از بدن ایجاد میشود که غیر معمول بوده و رنگ تیره آنها نیز این رویش غیر طبیعی را بیش تر نمایان می سازد . رویش موهای زائد را عمدتا در نواحی چانه ، لب فوقانی ، نواحی دو طرف صورت ،از محل ناف به طرف پایین و در فرورفتگی ناحیه کمر ، به رنگ تیره و سیاه می توان مشاهده نمود

تقریباً همه ما از روییدن موهای زائد در بعضی از قسمت‌های بدن خود ناراضی هستیم و تمایل به از بین بردن موهای زائد داریم و یا دست کم ضخامت و سرعت رشدشان را کاهش دهیم. زیاد بودن محصولات تجاری در این زمینه خود گویای اهمیت آن در بین افراد جامعه است. بیشتر این محصولات و تبلیغات تجاری در زمینه حذف دائم موهای بدن تنها در حد یک ادعا می باشد و در عمل نمیتواند کمک زیادی به شما بکند. یافتن روش کارآمد و مؤثر از بین بردن موهای شکم، دست و پا، زیربغل، صورت، کل بدن، بازو، گردن، گوش، ناحیه تناسلی و یا کشاله‌های ران چندان آسان نیست. به طور کلی برای از بین بردن موهای بدن، دو انتخاب خواهید داشت :

  1. روشهای موقت
  2. روشهای دائم

روشهای موقت حذف موهای زائد بدن شامل استفاده از تیغ، کرم های موبر، موم، اپلاسیون و … است

رفع موهای زائد بوسیله لیزر،یکی از رایج ترین جراحی های زیبایی است که در ایالت متحده آمریکا انجام می شود و دومین جراحی بعد از جراحی جوان سازی و رفع چین وچروک پوست می باشد .

تاکنون ثابت شده برای درمان نواحی وسیع پوشیده از مو هیچ روشی بهتر از لیزر نیست و روشهای دیگر به اندازه لیزر نمی توان موثر و اثر ماندگاری داشته باشد.

از مزایای این روش این است که پس از استفاده پوست را در مقایسه با موم انداختن (واکس و یا با شمع)، الکترولیز موهای زاید یا تیغ زدن صاف‌تر و لطیف‌تر می‌کند. با این تکنیک ملایم می‌توان موی قسمت‌های بزرگ‌تری از بدن را به شیوه‌ای مؤثر و در عین حال با حداقل ناراحتی و بی نیاز از استراحت و خارج نشدن از منزل از بین برد. امروزه از بین بردن موهای زائد صورت و بدن با لیزر یکی از رایج‌ترین عمل‌های زیبایی به شمار می‌رود.

از عوامل موثر بر نتیجه درمان با لیزر می توان به سن، نژاد، داروی مصرفی، میزان هورمون‌ها و ناحیه مورد نظر بدن که بر طول، زبری و رنگ مو تأثیر می‌گذارند اشاره کرد.

انواع لیزر

از وسیله‌های گوناگونی برای رفع موی زاید با لیزر استفاده می‌شود، در روش‌ قطعی از بین بردن موهای زائد پرتو لیزر با انرژی پایین برای ناتوان سازی و تخریب فولیکول‌های رشد فعال مو به کار برده می‌شود.

پزشک بسته به نوع پوست، رنگ و ضخامت مو، بزرگی و محل ناحیه تحت درمان لیزر موهای زائد، و زمان‌بندی جلسه‌های درمان یکی از وسایل زیر یا ترکیبی از آنها را به کار می‌گیرد:

  • لیزر روبی (یاقوت)
  • لیزر الکساندرایت
  • لیزر دایود
  • لیزر Nd:YAG
  • سیستم نور پالسی شدید

روش انجام

در رفع موهای زائد با لیزر برای جلوگیری از آسیب قرنیه یا شبکیه، چشم‌بند محافظ روی چشم قرار داده می‌شود. موی بخش مورد نظر در صورت لزوم به گونه‌ای اصلاح می‌شود که بلندی آن از چند میلی‌متر روی پوست بیشتر نباشد. ژل سرد یا ابزار سرد کننده مخصوصی برای محافظت از لایه‌های خارجی پوست به کار گرفته می‌شود که علاوه بر اثر حفاظتی، به دلیل تسهیل نفوذ نور لیزر درون پوست بر کارآمدی روش از بین بردن موهای زائد با لیزر نیز می‌افزاید.

اثرات لیزر بر روی موهای زائد چیست؟

  •  کاهش تعداد موها
  • کاهش سرعت رشد
  • نازک شدن موها
  • کمرنگ تر شدن موها که همه اینها منجر به طبیعی تر شدن منظره محل درمان می شود

تعداد جلسات مورد نیاز درمان

روش لیزر درمانی به فرآیند رشد پیازهای مو در چرخه رشد آنها آسیب وارد می کند. متاسفانه، تمام پیازهای مو دارای زمان بندی مرحله رشد یکسان نیستند،علاوه بر این تعداد جلسات بستگی به درمان مورد نیاز بیمار و شرایط پوست وی نیز دارد.

ماندگاری و دوام

این روش از بین بردن موهای زائد، دائمی می باشد اما کسب این نتیجه پس از سپری شدن سه تا هشت جلسه به دست می‌آید تا اطمینان حاصل شود که تمام فولیکول‌های رشد فعال مو کاملاً تخریب شده‌اند. برای به دست آوردن بهترین نتیجه و درمان قطعی سعی کنید بهترین  مرکز لیزر موهای زائد بدن و صورت را انتخاب کنید.

عوارض

خوشبختانه نحوه لیزر موهای زائد معمولاً عوارض جانبی قابل توجهی را به دنبال ندارد و کلیه خطرهای احتمالی این روش پیش از شروع درمان به بیمار اطلاع داده می‌شود. با رعایت توصیه‌ها و دستورات متخصص می‌توان احتمال بروز خطرهای معین را، هم قبل از لیزر موهای زائد بدن و صورت و هم بعد از آن، به حداقل رساند.

مراقبت های قبل و بعد از لیزر موهای زائد

این روزها از بین بردن موهای زائد مسئله ای مهم در بین افراد می باشد که می تواند به روشهای گوناگونی انجام شود. یکی از روشهایی که امروزه بسیار کاربرد دارد و مورد  استقبال افراد قرار گرفته است لیزر می باشد.
لیزر به وسیله نوعی نور انجام می شود که در طول موج خاصی به پوست می رسد. البته بسته به اینکه کدام ناحیه از پوست مد نظر باشد طول موج نوری فرق می کند.
در مطلب قبلی راجع به انواع و شرایط آن توضیحاتی دادیم. اما خود لیزر نیاز به رعایت موارد قبل و بعد از لیزر است که با انجام آنها فرد می تواند نتیجه بهتری بگیرد. برخی ازاین شرایط در زیر ذکر شده اند:
۱- فرد اگر قبلا برنزه کرده است باید صبر کند تا آثار لیزر به طورکامل از بین برود. زیرا اگر فرد تازه برنزه کرده باشد اثر آن هنوز بر روی پست هست و با انجام لیزر منجر به ایجاد تاول و سوختگی های پوستی می شود. به همین دلیل بهتر است افرادی که می خواهند لیزر انجام دهند به مدت ۴-۶ هفته در معرض نور مستقیم آفتاب آن هم طولانی مدت قرار نگیرند.
۲- بهتراست قبل از لیزر، برداشت موهای زائد به وسیله مو و اپیلاسیون و بند و موچین براشته نشده باشند. بهترین روش برداشت موها قبل از لیزر تراشیدن با تیغ است .
۳- بهترین زمان تراشیدن موها ۲ یا ۳ روز قبل از انجام لیزر می باشد.

۴-اگر فردی سابقه ابتلا به تبخال دارد لازم است قبل از انجام لیزر اقدامات پیشگیرانه را از یک یا دو روزقبل انجام دهد
مراقبت های بعد از لیزر:
۱- تا یک ساعت پس از لیزر باید از تمرینات بدنی سنگین خودداری شود
۲- حد اقل تا ۱ ماه و نیم فرد در معرض نور مستقیم  آفتاب قرار نگیرد و از آفتاب گرفتن دوری کند.

۳- فرد برای پیشگیری از آسیب های پوستی باید حتما از ضد آفتاب با SPF 15 استفاده کند
۴- به دلیل حساس بودن پوست باید تا مدت ۳ هفته از بند انداختن و اپیلاسیون خودداری شود.
۵- قسمتهای لیزر شده نباید دستکاری و ساییده شوند
۶- پس ازلیزر فرد می تواند از یک مرطوب کننده ملایم به منظور آب رسانی پوست استفاده کند
۷- هرگز نباید پس از لیزر از کرم های قوی و محرک که حاوی مواد شیمیایی مانند بنزوئیل هستند استفاده شود
برای انجام لیزر اگر مراقبت های گفته شده و طول موج  نورساطع شده در حد نرمال باشد این عمل برای فرد هیچ ضرری ندارد.

لیزر موهای زائد و شیردهی  :

بانوان شیرده و باردار به دلیل اینکه دارای شرایط خاصی هستند و در این دوران با تغییرات هورمونی روبرو هستند باید از لیزر موهای زائد اجتناب نمایند .

در زمان بارداری و شیردهی بروز هایپرپیگمنتاسیون افزایش می یابد ، زمانی که در دوران شیردهی دهی لیزر صورت گیرد سبب تغییر ملانین میشود بنابراین توصیه می شود این کار انجام نشود .

در دروان بارداری به دلیل شرایط خاص و جنین توصیه می شود که لیزر انجام نشود .

تاثیر گذاری لیزر موهای زائد چگونه می باشد ؟

از سه روش می توان به درمان قطعی موهای زائد پرداخته شود :

الکترولیز

لیزر

دارو

با انجام لیزر موهای زائد می توان آنها را نازک و کم کرد ، برای درمان قطعی و ازبین رفتن کامل لیزر موهای زائد نیاز است هر شخص ۴ الی ۶ جلسه لیزر درمانی کند .

لیزر موهای زائد یک روش درمانی قطعی است به شرط اینکه شخص مشکل هورمونی نداشته باشد ، اگر شخص با این مشکل روبرو نباشد می تواند موهای زائد را خیلی سریع از بین برد و برای همیشه شخص با موهای زائد خداحافظی کند .

پزشکان و متخصصان کلینیک به اشخاص توصیه می کنند حتما تعداد جلساتی را که پزشک بیان می کنند جهت  لیزر موهای زائد را انجام دهند تا به شکل قطعی موهای زائد آنها درمان شود .

آیا لیزر موهای زائد دردناک است ؟

انجام لیزر موهای زائد به هیچ عنوان دردناک نیست ، اما اگر اشخاص حساس می باشند توصیه می شود برای شخص حتما   از پماد بی حسی استفاده نماید .

چه زمانی پس از آفتاب گرفتن می توان آفتاب گرفت ؟

پزشکان و متخصصان زیبایی توصیه می کند پس از لیزر موهای زائد شخص به مدت سه ماه از آفتاب گرفتن پرهیز نماید .

چه اشخاصی نمی توانند به انجام لیزر موهای زائد بپردازند ؟

بانوان باردار و شیرده بهتر است از لیزر موهای زائد اجتناب نمایند .

اشخاصی که بیماری های عصبی دارند نباید لیزر موهای زائد را انجام دهند .

وجود داشتن زخم و یا عفونت فعال در ناحیه ای که شخص می خواهد لیزر انجام دهد .

آیا لیزر موهای زائد بر روی غدد لنفاوی و باروری تاثیر گذار است ؟

خیر _ لیزر اگر در ناحیه زیر بغل و ناحیه بیکینی انجام شود هیچ تاثیر بر بافت سینه و تخمدان ندارد ، هم چنین لیزر موهای زائد بر روی غدد لنفاوی تاثیری ندارد و اشخاص با آسودگی خیال می توانند به انجام لیزر موهای زائد بپردازند .

آیا لیزر موهای زائد باعث سوختگی می شود ؟

سوختگی در لیزر زمانی پیش می آید که درمکان پاکیزه و شخصی که دارای تبحر در این کار است انجام شود ، هیچ گونه سوختگی ایجاد نمی شود علت اینکه توصیه می شود حتما این کار توسط متخصص انجام شود انتخاب درست دستگاه برای افراد است ، زیرا انتخاب نادرست ممکن است برای اشخصاص ایجاد سوختگی کند .

چه اقداماتی نیاز است در بین جلسات لیزر انجام شود ؟

در بین جلسات لیزر شخص باید از بند انداختن و کند موها باید اجتناب شود ،نیاز است ۱۴ روز قبل از لیزر موهای زائد از این امر اجتناب شود ، در بین جلسات لیزر فقط باید موها را با تیغ از بین برد .

لیزر موهای زائد برای چه اشخاصی ممنوع است ؟

لیزر موهای زائد معمولا برای اشخاص قابل انجام است ، اما برخی از اشخاص نمی توانند آن از لیزر موهای زائد استفاده کنند در ذیل به بیان این موارد می پردازیم :
لیزر موهای زائد برای پوست های تیره که کرکی و روشن می باشند تاثیر بسیار کمی دارد .
اشخاصی که برنزه ، سولاریوم ، یا حمام آفتاب گرفته اند بهتر است پس از سه ماه به انجام لیزر موهای زائد بپردازند ، زیرا تاثیر لیزر موهای زائد بر این اشخاص پس از سه ماه ظاهر می شود .
اشخاصی که تبخال فعال دارند ، بهتر است پس از درمان شدن تبخال به انجام لیزر بپردازند .
زخم عفونی : اگر ناحیه ای که لیزر می شود زخم عفونی داشته باشد بهتر است پس درمان شدن زخم به انجام لیزر موهای زائد بپردازد ، لیزر موهای زائد برای این اشخاص توصیه نمی شود .
بانوان شیرده و باردار بهتر است پس از دوران بارداری و شیردهی به انجام لیزر بپردازند .
اشخاصی که آکوتان مصرف می کنند بهتر است پس از قطع مصرف آکوتان به مصرف آن بپردازند زیرا آکوتان اثر لیزر را کم می کند .
از طرف دیگر آکوتان سبب نازک و حساس شدن پوست می گردد بنابراین لیزر موهای زائد ممکن است سبب ایجاد لک و اسکار شود .
پسوریازیس : برخی از اشخاص بیماری های پوستی نظیر ویتیلیگو ، پسوریازیس دارند که این بیماری های در زمان لیزر موهای زائد در شخص سبب زخم ، سوختگی می شود .
به این اشخاص توصیه می شود که لیزر موهای زائد انجام نشود .
اشخاصی که سابقه کلوئید دارند ، با انجام لیزر موهای زائد ممکن است دچار زخم یا سوختگی شوند ، هم چنین لیزر موهای زائد در این اشخاص ممکن است سبب گوشت اضافه شود .
اگزما یا آکنه : اشخاصی که به بیماری های عفونی اگزما ، آکنه مبتلا شده اند انجام لیزر موهای زائد سبب می شود که آکنه و اگزما فعال تر شده زیر انجام لیزر موهای زائد در این اشخاص سبب انتشار عفونت می شود .
ماینوکسیدیل : اشخاصی که به مصرف ماینوکسیدیل می پردازند با انجام لیزر موهای زائد دچار پرمویی می شوند زیرا این دارو در لیزر درمانی اثر عکس گذاشته و نه تنها باعث کاهش موهای زائد نمی شود بلکه سبب افزایش موهای زائد می شود .
اشخاصی که از ترکیب های طلا استفاده می کنند  توصیه می شود لیزر درمانی را انجام ندهند یا لیزر موهای زائد را تا پایان مصرف دارو به تاخیر بیندازند .
لوپوس : اشخاصی که بیماری لوپوس دارند ، پوستشان نسبت به نور حساس است بنابراین توصیه می شود که لیزر موهای زائد را انجام ندهند.

لیزر موهای زائد برای کسانی که موهای زائد زیادی دارند کافی است ؟

خیر ، تنها درمان برای خلاصی از شر موهای زائد لیزر نیست . بلکه در برخی از بیماران اگر منشا پرمویی مشکلات هورمونی باشد ، لازم است اول به درمان هورمونی پرداخته و یا در صورت وجود کیست های زنانه ، آنها را از بین برد . سپس با کمک لیزر می توان تارهای مویی مزاحم را رفع نمود . در این میان تخمدان پلی کیستیک نیز می تواند بخش هایی از بدن را درگیر پپرمویی آزاردهنده کند .

اگر زیادی موهای زائد به دلیل هورمون نباشد می توان با لیزر برای همیشه آنها را از بین برد ؟

بله با کمک لیزر برای موهایی که منشا هورمونی و کیستی ندارند ، می توان بهترین جواب را گرفت . برای درمان لیزر موهای زائد ، هر اندازه موها تیره تر و پوست روشن تر باشد ، امکان رفع تارهای مویی بیشتر است .

رنگ پوست چه ارتباطی با اثربخشی لیزر موهای زائد دارد ؟

اشخاصی که پوست تیره دارند ، دیر تر از سایرین به نتیجه می رسند به این معنی که اگر جلسات درمانی در حالت عادی ۶ جلسه باشد ، کسانی که پوست تیره دارند ، باید ۸ تا ۹ جلسه به کلینیک زیبایی مراجعه کنند . توصیه می شود کسانی که آفتاب گرفته اند یا سولاریوم رفته اند ، تا زمان بهبودی رنگ پوست نباید از درمان لیزر برای رفع موهای زائد استفاده نمایند .

لیزر موهای زائد برای چه کسانی توصیه نمی شود ؟

کسانی که بیماری های خاص پوستی همچون لوتوس دارند ، با لیزرهای این چنینی ، اثرات بیماری شان شدت خواهد گرفت . در کل اگر هر نوع بیماری پوستی دارید ، باید قبل از بهره گیری از این درمان با پزشک متخصص پوست مشورت کنند . کسانی که باتری قلبی دارند هم باید برای لیزر با پزشک خود مشورت کنند .

آیا ممنوعیت دارویی در طی دوره درمانی لیزر موهای زائد هم وجود دارد ؟

بسیاری از افراد در طول دوره درمان دارویی خود خواستار استفاده از تکنیک لیزر موهای زائد هستند و می خواهند بدانند که آیا در طول دوره مصرف دارو می توان از این روش اثربخش کمک گرفت یا نه ؟ در پاسخ به این سوال باید گفت : بله . چنانچه بیمار از داروهایی استفاده می کند که بر پوست اثرگذارند و حساسیت آن را زیاد می کنند ، تا اتمام دوره مصرف دارو نمی توانند از لیزر موهای زائد استفاده نمایند . اما در صورت نیاز مبرم به لیزر و در صورت لزوم باید با پزشک مربوطه به شور و مشورت بنشینند و ابعاد و اثرات لیزر موهای زائد بر پوست را بسنجند . به عنوان مثال : برخی مسکن ها ، کوتریموکسازول ها ، داروهای غیر کورتونی ، داروهای ضدالتهابی ، NSAID ، داروهای ادرار آور ، تعدادی از داروهایی که مخصوص درمان دیابتند ، گروهی از داروهای تتراسایکلین ، داروهای حاوی سولفونامید ، قرص های ضد حاملگی ، داروهای حاوی کینین ، پیروکسیکام و . . . در برخی موارد داروهایی چون ایزوترتینوئین و آمیودارون ها نیز برای پوست حساسیت ایجااد می کنند و نمی توان از لیزر برای رفع موها کمک گرفت .

آیا خانم های باردار یا خانم هایی که در دوره شیردهی هستند می توانند از این لیزر کمک بگیرند ؟

تا کنون دلیلی مبنی بر اینکه لیزر موهای زائد می تواند در دوره شیردهی یا بارداری آسیب رسان باشد ، کشف نشده است ؛ پزشکان متخصص و پژوهشگران در پی یافتن این پاسخ هستند که چه ارتباطی با این لیزر و دوره های مذکور وجود دارد ؟ اما هنوز اثر منفی این روش برای خانم ها در این دوران شناسایی نشده است .

اما در هر حال توصیه می شود برای حفظ سلامت جنین در دوران بارداری ، مادر به شکل خودخواسته و ارادی تحت هیچ نوع اشعه ای قرار نگیرد . ولی در زمان شیردهی مانعی برای این درمان وجود ندارد و آسیبی مادر و جنین را تهدید نخواهد کرد .

 

تعداد جلساتی که در کلینیک برای رفع موهای زائد نیاز است در ذیل شرح داده می شود :

تعداد جلسات لیزر معمولا برای هرشخص باتوجه به ضخامت ، نژاد و خیلی ازعوامل دیگر متفاوت است اما به شکل تقریبی می شود تخمین زد که برای هر ناحیه چه تعداد جلسه مورد نیاز است :

موهای زائد صورت :

با لیزر می توان موهای زائد صورت را از بین برد معمولا برای لیزر موهای زائد نیاز به ۴ جلسه می باشد اما در برخی از اشخاص نیاز است که تا ۸ جلسه نیز لیزر موهای زائد صورت گیرد.

موهای زائد بدن :

نواحی مختلف بدن نظیر کشاله ران ، دست و پا ، تنه و زیر بغل را می توان با لیزر درمان کرد ، لیزر موهای زائد در از بین بردن این نواحی بسیار موفق عمل کرده است زیرا نواحی حساس مانند زیر بغل را که شخص با روش های قدیمی از بین می برد ، به غدد لنفاوی آسیب وارد می شد اما با لیزر موهای زائد نه تنها آسیبی به غدد لنفاوی وارد نمی شود بلکه می توان به آسانی با لیزر موهای زائد این بخش را از بین برد .

برای نواحی کشاله ران ، زیر بغل ، دست وپا و تنه نیاز است ۴ جلسه لیزر درمانی انجام شود اما در برخی از اشخاص ۵ الی ۶ جلسه نیز نیاز است .

در کلینیک فاصله جلسات معمولا برای لیزر موهای زائد ۴ الی ۶ می باشد .

خوشبختانه با پیشرفت تکنولوژی و دستگاه های لیزر موهای زائد امروزه میتوان نواحی ژنیتال را هم لیزر نمود .

برخی از نگرانی ها و باورهای  اشتباه وجود دارد که لیزر موهای زائد ژنیتال ممکن است عوارضی داشته باشد ، پزشکان و متخصصان پوست و مو بیان میکنند لیزر موهای زائد ژنیتال هیچ گونه عوارضی ندارد و اشخاص با آسودگی خیال می توانند لیزر موهای زائد را انجام دهند .

در کلینیک سال ها است که اشخاص مجرب و آموزش دیده به انجام لیزر موهای زائد می پردازند ،لیزر درمانی موهای زائد کلینیک توسط تیم مجرب انجام می شود .

انجام لیزر موهای زائد از کم درد سرترین و بی عارضه ترین روش درمانی موهای زائد است که در حداکثر زمان ۲۰ دقیقه می توان با استفاده از لیزر موهای زائد را از بین برد.

لیزر موهای زائد بر روی پوست شخص هیچ زخمی ایجاد نمی کند بلکه ممکن است فقط در ناحیه لیزر شده کمی قرمزی رخ دهد ، در این باره جای نگرانی نیست زیرا پس از مدت زمان کوتاهی قرمزی از بین می رود .

لیزر موهای زائد هیچ اسکار و لکی بر روی پوست باقی نمی گذارد .

لازم به ذکر است پزشکی که لیزر موهای زائد را انجام می دهد باید بسیار مجرب باشد زیرا تعیین انرژی لیزر ، در لیزر درمانی بسیار مهم می باشد .

مالا میدانید که هر چه مو ها تیره تر و کلفت تر باشد تاثیر لیزر بیشتر است لذا اکثر لیزرها روی موهای بور و کم رنگ تاثیر کمتری دارند و حدودا میتوانند ۳۰ تا ۴۰درصد این موها را از بین ببرند ولی لیزر هایی هم وجود دارند که روی موهای کم رنگ و نازک هم تاثیر خوب مثلا ۷۰ تا ۸۰ درصدی دارند.

نکته دیگر اینکه محل موهای زاید  در اثر  لیزر و تعداد جلسات  ان تاثیر  دارد مثلا در صورت معمولا موهای ناحیه چانه نسبت به سایر نقاط صورت به درمان با لیزرمو مقاوم تر است   و به تعداد جلسات بیشتری برای درمان نیاز دارد

باور اشتباه دیگری که در خصوص لیزر موهای زائد وجود دارد تاثیر لیزر در سفید شدن موها می باشد ، در برخی از اشخاص این باور اشتباه وجود دارد که لیزر موهای زائد سبب سفید شدن موها می شود این باور کاملا اشتباه می باشد و از نظر علمی هیچ پایه و اساسی ندارد .

در پایان جلسات لیزر درمانی ۸۰ الی ۱۰۰ درصد موها به شکل کامل از بین رفته ، با لیزر درمانی می توان برای  همیشه از شر موهای زائد خلاص شد .

لیزر موهای زائد دارای انواع مختلفی دستگاه می باشد که در هر کلینیک یک یا چندین دستگاه لیزر موهای زائد وجود دارد که با توجه به سن ، جنسیت و میزان ضخامت موها پزشکان از یکی از دستگاه های لیزر موهای زائد برای از بین بردن موها استفاده می کنند .

چرا لیزر موهای زائد ؟

لیزر موهای زائد یک روش بدون درد و موثر است ، با انجام لیزر درمانی می توان برای همیشه از شر موهای زائد خلاص شد و اثرات دائمی برای حذف موهای زائد دارد .

لیزر موهای زائد در پوست شخص سبب زخم و اسکار نمی شود.

لیزر موهای زائد نسبت به سایر روش ها نیاز به زمان کمتری برای درمان دارد

با استفاده از لیزر موهای زائد می توان موهای زائد نواحی حساس بدن را از بین برد از جمله ناحیه بیکینی ، کمر

لازم به ذکر است در اغلب مراجعه کنندگانی که به کلینیک مراجعه می کنند بانوان بیشتر خواستار لیزر موهای زائد پاها ، زیر بغل ، بیکینی و صورت می باشند در حالی که آقایان بیشتر به دنبال لیزر موهای زائد صورت ، کمر ، پاها و سینه خود هستند .

خوشبختانه با پیشرفت دستگاه های لیزر موهای زائد امروزه می توان تمامی نواحی ذکر شده را لیزر درمانی کرد .

لیزر کل بدن :

بسیاری از متقاضیان استفاده از لیزر موهای زائد این سوال را می پرسند که لیزر کل بدن چه شرایطی را در بر می گیرد . این دسته از افراد  که عموما از مشتری های خانم کلینیک می باشند ، خوستار خلاصی از شر کلیه موهای زائد بدنشان هستند این اقدام بهترین کار برای کسب زیبایی ظاهری و افزایش جذابیت است

هزینه لیزر کل بدن :

در خصوص هزینه لیزر کل بدن باید گفت که مبلغ ، زمان درمان یا تعداد جلسات درمانی به مسائل زیادی وابسته است . مهم ترین مسائل موثر بر هزینه و زمان درمان یا تعداد جلسات ، نوع دستگاه می باشد . مسئله دیگر خود فرد است . اگر پوست و موی او از نوعی باشد که در مقابل درمان لیزری زود به نتیجه مطلوب برسد ، طبیعتا تعداد جلسات درمانی کمتر و هزینه نیز کم می شود ولی در افراد دارای پوست سبزه و گندمگون یا کسانی که موهای نازک و ظریفی دارند ، لازم است تعداد جلسات درمانی به تعداد زیاد انجام شود . در حالت عادی تعداد جلسات لازم برای رفع موهای زائد ، ۶ الی ۸ جلسه است .

چگونگی درمان :

گاه برای انجام لیزر موهای زائد لازم است برای هر بخش از بدن ، درجه بندی خاصی انجام شود  چرا که پوست برخی از نقاط بسیار حساس و ظریف است و پوست نواحی دیگر باقوام تر و ضخیم تر می باشد به این ترتیب برای لیزر کل بدن لازم است دقت لازم لحاظ شود تا اثر درد و سوزش آن کم شود .

نکته مهم در رابطه با هزینه لیزر کل بدن ، این است که در افراد چاق یا لاغر به دلیل وسعت پوست هزینه لیزر موهای زائد  متغیر است . همچنین لازم است پس از اتمام دوره های درمانی ، فرد هر ۱۲ ماه یکبار برای جلوگیری از عود موهای زائد به کلینیک زیبایی مراجعه کرده و با انجام یک جلسه لیزر کل بدن درمان را تمدید نماید .

حس بیمار پس از لیزر موهای زائد چیست ؟

انجام لیزر موهای زائد علاوه بر نیاز به زمان کم بسیار آسان و راحت می باشد ، معمولا اشخاصی که لیزر موهای زائد را انجام می دهند احساسی مانند بند انداختن را دارند با این تفاوت که دردی را در زمان لیزر درمانی احساس نمی کنند .

در کلینیک برای اشخاصی که دارای  پوستحساس هستند  از ژل های بی حسی برای آنها استفاده می کنند .

طبق بیان مراجعه کنندگان به کلینیک اشخاص پس از لیزر درمانی نهایت رضایت را دارند زیرا در کوتاه ترین زمان ممکن و بدون تحمل درد روش های قدیمی به آسانی توانسته اند لیزر موهای زائد را انجام دهند .

لیزر درمانی و بازگشت فوری به کار:

پس از انجام لیزر موهای زائد شخص می تواند بلافاصله تمامی فعالیت های روزمره خود را ازسر گیرد و شروع به انجام فعالیت های شغلی و عادی خود نماید .

البته نیاز است بیان شود پس از لیزر موهای زائد فقط کمی پوست قرمز شده جای نگرانی بابت این موضوع وجود ندارد زیرا قرمزی پوست در کمتر از ۲۴ ساعت برطرف می شود فقط اشخاص باید دقت نمایند پس از لیزر موهای زائد از قرار گرفتن در معرض نور خورشید اجتناب نمایند .

لازم به ذکر است قرمزی پوست بیانگر واکنش مناسب پوست به لیزر درمانی است .

پس از لیزر موهای زائد شخص می تواند از کرم های خاصی که پزشک تجویز می نماید استفاده نماید .

کلینیک توصیه می کند که  پس از لیزر موهای زائد از کرم های رتینوئیدها و یا کرم های حاوی اسیدگلیکولیک استفاده نشود ، هم چنین اشخاص باید به مدت ۲۴ ساعت از استفاده لوازم آرایشی اجتناب نمایند .

لیزر موهای دستگاه تناسلی :

تا به امروز برای خاصیت موهای ناحیه تناسلی اطلاعاتی مشخص و ثبت نشده است از این رو تنها ویژگی این موها ظاهر نامطلوب و ناشایستشان است . همچنین با رشد موهای ناحیه تناسلی و نداشتن برنامه مشخص برای رفعشان ، خطرات پوستی بی شماری افراد را تهدید می کند یکی از این خطرات شپش ناحیه تناسلی است . استفاده از تیغ و ژیلت طبق تجربه موجب ضخیم شدن تارهایی مویی شده و ریشه ها را کلفت و تیره می سازد به نحوی که رنگ تیره ریشه موهای زائد از روی پوست نیز دیده می شود علاوه بر آن ، تکنیک های اپیلاسیون و خارج نمودن موها از ریشه بسیار دردآور و آزاردهنده است عارضه مهم در خصوص اپیلاسیون موهای دستگاه تناسلی امکان زیرپوستی شدن موهای درحال رشد است که ظاهر پوست را ناهموار ساخته و لکه های تیره و اثر آن به جای می ماند . بنا براین لیزر موهای دستگاه تناسلی بهترین روش برای رفع موهای زائد این ناحیه است . طبق بررسی های انجام شده و مطالعات پزشکی پژوهشگران ، استفاده از لیزر موهای زائد هیچ گونه اثر سوئی بر فیزیک زنان و مردان ندارد و می توان گفت کم عارضه ترین روش برای رهایی از شر موهای زائد است . لیزر موهای زائد از جمله پرطرفدارترین روش های زیبایی در کشورمان می باشد .

لیزر موهای پا :

اگر در پی راهی برای رهایی از شر موهای زائد نواحی مختلف پا ، ران و زانو هستید ، بهترین روش لیزر موهای پا است . پزشکان کلینیک به کمک جدید ترین دستگاه های لیزر آماده ارائه کلیه خدمات لیزر موهای زائد می باشد دستگاه های پیشرفته لیزر موهای زائد در این کلینیک اثربخش ترین نتایج را برایتان به ارمغان آورده و می توان طی یک جلسه وسعت زیادی از بدن را تحت درمان قرار داد . دستگاه های لیزری در این مجموعه مناسب برای انواع پوست و تارهای مویی بوده و قابل تنظیم و بهره برداری برای هر ویژگی پوستی می باشند . چنانچه تارهای مویی پایتان بسیار ضخیم و آزاردهنده است ، لازم است با توجه به صلاحدید پزشکان و کارشناسان ، بین ۶ تا ۸ جلسه به کلینیک مراجعه نمایید . این روش حذف موهای زائد برای کلیه پوست های تیره ، روشن ، موهای نازک و ضخیم اثر بخش و ایده آل است . در خصوص لیزر موهای پا ذکر این نکته ضروری است که باید ۳ هفته پیش از مراجعه به کلینیک برای درمان ، موها را شیو کنید و به هیچ عنوان ، آنها را از ریشه درنیاورید . همچنین در طول دوره درمان لازم است از ژیلت یا تیغ برای رفع موها بهره بگیرید زیرا ریشه کن کردن موها اثری در پی ندارد .

هزینه لیزر موهای پا :

هزینه لیزر موهای پا تا حد زیادی به چاقی یا لاغری بیمار ، تعداد جلسات درمانی ، وسعت موها و نواحی موهای زائد وابسته است . همچنین استفاده از هر نوع دستگاه لیزر بر میزان قیمت ها اثر گذار است بنابراین تا پیش از معاینه نمی توان هزینه قطعی لیزر موهای پا را صادر نمود .

پس از اتمام دوره درمان و جلسات لیزر موهای پا لازم است فرد هر ۱۲ ماه یک بار برای تمدید درمان به کلینیک زیبایی مراجعه نماید . این تمدید به مدت ۲ تا ۳ سال لازم و ضروری است . در غیر این صورت موهای زائد عود خواهند کرد .

مشکلات موهای زائد :

موهای زائد دستگاه تناسلی بر لذت روابط جنسی اثرمنفی گذاشته و در برخی افراد موجب بروز حساسیت و خارش از جنس مقابل می شود این موها احتمال پیدایش جوش ، قارچ ، عفونت پوستی ، عفونت انگلی و حشرات ریز عانه را افزایش داده که در اثر استفاده از تیغ ، فرد دچار خونریزی و سوزش می شود . بنابراین لیزر موهای دستگاه تناسلی به غیر از رفع موهای زائد ، پوست ناحیه تناسلی را روشن تر و نرم تر می کند این تکینک هیچ نوع خونریزی و سوزشی به همراه نداشته ولی ممکن است کمی احساس سوزش از اشعه لیزر موهای زائد را حس کنید که این هم کاملا طبیعی است ولی با دستگاه های پیشرفته و خنک کننده کلینیک می توان درجا حرارت پوست را تا لایه های عمقی کاهش داد تا بیمار همین حس سوزش را نیز تجربه نکند . معمولا پس از ۴ جلسه استفاده از لیزر موهای زائد تارهای مویی تا ۸۵ درصد کم می شوند و مابقی به شدت تضعیف خواهند شد به دلیل حساسیت بالای پوست ناحیه تناسلی ، درجه بندی اشعه لیزر به صورت دقیق و اصولی انجام می شود تا کوچکترین آسیبی به پوست وارد نشود .

مزیت لیزر موهای زائد در کلینیک :

در کلینیک به مناسبت های مختلف تخفیفات ویژه لیزر موهای زائد به مراجعین عزیز اهدا می شود .

علاوه بر آن لیزر موهای زائد توسط بهترین دستگاه لیزر در دنیا توسط کادر مجرب و حرفه ای انجام می شود

مراجعه کنندگان به کلینیک لیزر موهای زائد را در محیطی آرام و بهداشتی انجام می دهند .

دستگاه های لیزر موهای زائد دارای تاییدیه از سوی سازمان جهانی بوده ، هم چنین دستگاه های لیزر مورد استفاده شده در کلینیک با توجه به تیپ پوستی نژاد ایرانی تهیه شده که کمترین عوارض  را برای پوست ها داشته باشد .

هزینه لیزر موهای زائد

 هزینه لیزر موهای زائد با توجه به نیاز هر فرد مشخص می شود . در کلینیک که رضایت مشتری در اولویت کارهاست  این هزینه با توجه به تیپ پوستی افراد جنس موی آنها و تعداد جلسات مورد نیاز آنها مشخص می شود. همینطور لازم به ذکر است که در کلینیک زیبایی تخفیفات زیادی به مناسبت های مختلف برای رفع موهای زائد اختصاص داده می شود تا این نیاز افراد که تقریبا می توان گفت در همه افراد مورد استفاده است برطرف شود.

از موارد دیگری که در قیمت لیزرموهای زائد موثر است دستگاه استفاده کننده برای رفع موهای زائد است . بسیاری از کلینیک های زیبایی با دستگاه های نسل قدیمی و بی کیفیت این کار را انجام می دهند که باعث می شود تعداد جلسات افزایش یابد و افراد به دلیل قیمت پایین به آنها مراجعه می کنند اما باید این را بدانند که نه تنها صرفه جویی نکرده اند بلکه به خاطر تعداد جلسات بیشتر هزینه آنها بالاتر هم خواهد رفت.

در کلینیک تمامی دستگاه ها از به روزترین دستگاه های دنیا است و کمترین تعداد جلسات را برای افراد با توجه به تیپ پوستی و جنس موی آنها در نظر می گیرد. و رضایت کامل مشتریان می تواند این امر را نشان دهد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *